Myawaddy Newspaper

The Myawaddy Newspaper

Receive breaking news updates on Myawaddy and published on Daily News & Analysis. Learn why you should download Myawaddy Daily. Get the latest news about Myawaddy and published on Daily News & Analysis.

The Myawaddy Newspaper Launched in Burma

Naypyidaw officials have released a new state newspaper named "Myawaddy", another voice of Burma's governing regime, edited by the Department of Psychological Warfare. Myawaddy, the sixteen-page, today's forth state newspaper, was released two full-day after the civil regime took over the management of the land in a "symbolic" formal celebration on Wednesday.

Aung Naing Oo, a political analyst, was cited by DVB when she said this was another effort by the Burma government to combat the stream of Burma's independents, which has been spreading on the web with the proliferation of the language. Kyaymon, Myanmar Alin and The New Light of Myanmar are all under the Ministry of Information's supervision.

According to DVB, the Department of Psychological Warfare is also responsible for Myawaddy TV and Myawaddy Mag. Burma is currently reporting 172 periodicals and 182 periodicals in currency in addition to the state papers. Of the 2076 Burmese detainees, at least 26 are currently in Burmese jails, some of whom have been convicted for up to 27 years, according to a February 2011 release by the Assistant Association for Political Prisoners in Burma.

Army newspaper apologizes for false photograph

av _abdm = _abdm |||| [];_abdm.push(["1512023572", "InPage", "1512024292", "InPage_1512024292"]); var _abdm = _abdm |||| [];_abdm. push (["1512023572", "InPage", "1512024269", "InPage_1512024269"]); The Myawaddy, a military-run newspaper, apologized on Monday for the publication of a photograph of Kachin men caught in the clash between the Tatmadaw (military) and the Kachin Independence Army (KIA) a month later. On Sunday's front page of the newspaper was a photograph of Kachin village dwellers who had been driven out and fled across a riverbank with the help of wildlife. It said "Ngwe Saung Elefantenlager voller Besucher".

The photograph, however, shows fugitives trying to achieve the security of Myitkyina. Kachin Youths' spokesman Sut Seng Htoi, who was protesting for the administration to help the Kachin peoples included in the dispute, asked the newspaper to apologize for the mistake, which occurred both on-line and in printed form.

You should apologize on the front page of the newspaper," said Sut Seng Htoi.

Natives criticized the error and demanded an excuse, since the newspaper is run by the army, one of the conflicting factions. You could try to conceal the hardship of the Kachin peoples and the effects of their war on the natives, said Maran Sam Aung, a native of Myitkyina, Kachin State.

"If the Kachin gets into trouble because of the Tatmadaw, you shouldn't make such a mismatch. He added, "I suppose it's one way to say they don't mind by making such a sensible error on the front page of the paper. Myawaddy is a Yangon and Nay Pyi Taw station and newspaper.

Mehr zum Thema