Myanmar Times News Journal

The Myanmar Times News Journal

" The magazine was officially published before Chin National Day. Easily access obituaries, local news, front pages and more. The first independent English language daily newspaper and weekly magazine in Myanmar. news, economy, politics, culture and opinion. Messages are displayed in text, video and photo.

China State wants to stop publishing a new magazine.

av _abdm = _abdm |||| [];_abdm.push(["1512023572", "InPage", "1512024292", "InPage_1512024292"]); var _abdm = _abdm |||| [];_abdm. push (["1512023572", "InPage", "1512024269", "InPage_1512024269"]); China's state' sect, a new month's magazine, The Rhododendron Times, which was published on Sunday, is against the move of the state administration. They rejected the release in a declaration published by the Chin Medias Network because it uses federal and state funding for promotional work.

"The magazine was formally released before Chin National Day. There' s too many Chin regional medias, so they should try to give the medias more information instead. "There is no need to release a new magazine of the state government," said Salai Hung Tun Gei, one of the heads of Chin Network in the declaration.

China Media will be sending an offical deed if the regional administration refused to stop the release. It has been issued under the direction of Chin State Electricity and City Minister U Salai Eik Z Khin. As one of the least developed areas in Myanmar, Chin State should use its funds for developing aid instead of funding the newsmagazine.

The ChinMediaNetwork is funded by the United Nations Development Programme to support the Chin State Chin World.

The Mandalay magazines register for the message board.

After a three months test period, five Mandalay-based magazines last weekend declared their willingness to deliver contents to a free on-line country newsgroup. Shade, Nan Myint, Shwe Mandalay, Upper Myanmar and The Mandalay Times will deliver at least 20 articles per Week to www.yoyarlay.com, they said at a September 28 media briefing.

Ayone Oo, another Mandalay magazine, will also be providing contents in the near-term. Kan Tun Tun Tun, the CEO of Yangon-based Tun New Technology, which created the website, said that www.yoyarlay.com is refreshed daily and contains eight chapters, which include pages devoted to domestic, commercial, entertainment and sports related topics.

"The most interesting innovations are posted on the homepage and all categories are daily updated," he said. In July, the organization started the site with contents from several Yangon-based magazines, such as The Voice, 7Day Newspaper, True Newspaper and Net Guide. The press review and registration department has already authorised all messages and they have been publicized in the relevant trade magazines.

No Mandalay publication has its own website, and media attendees at the media briefing said they saw their entry to the site as a way to promote their magazines. Shwe Mandalay and Upper Myanmar magazine proprietor U Myo Min Min Min said he was doubtful that his business would reap short-term financial benefits from the business.

Mr Tun Tun said the Mandalay newspaper additions would boost the portal's reporting on northern Burma. Said people could make comments and poll on what's new.

Auch interessant

Mehr zum Thema