Myanmar Alin English Newspaper

Burma Alin English Newspaper

First Burmese language newspaper in the British colonial area. The New Light of Myanmar", "Kyemon" and "Myanmar Alin". The English language is widely spoken in cities like Yangon, Mandalay, Bagan, etc. Search the Google Play Store for mobile app data for Myanmar Digital News. Comes daily from Daily Mirror, Myanma Alin & The Global New Light Of Myanmar.

In the midst of insecurity, Burma's personal dailies are starting up again.

Since Burma's people are calling for free speech and free journalists, the present quasi-civilian Burmese administration has submitted candidatures for personal newspaper titles since February 1, 2013. Publishing houses authorised to publish their own newspaper must begin publishing their own newspaper on 1 April 2013. You are participating in a free speech campaign in the land notorious for its limitations on the masses.

These are the privately-owned dailies that have been authorised: Pyidaungsu Newspaper ( (Union Daily), Shwe Naging Ngan Thit (The Golden Fresh Nation), The Emperor, The Messenger, Mizzima, Myanmar Newsweek, Nout Sone Nay Sin Htote Thadinsar (Daily Update), The Newspaper, San Taw Chein, Khit Thit Newspaper, Yangon Times, Myanmar Dika, D Wave, Pyidaungsu Athan and 7 Day Newspaper.

Of the sixteen privately-owned papers, four - Pyidaungsu DAILI (Union Daily), Shwe Naing Ngan Thit DAILI (Golden Freshland Daily), San Taw Chein DAILI (Standard Times Daily) and Voice DAILI - began their circulation on Monday. Burma's personal papers had been missing since 1964 under the army jungle of the deceased General Ne Win.

In 1964 the army nationalised the then private papers The New Light of Myanmar (Burmese version), The Mirror (Burmese version) and The Guardian (English version). Pyidaungsu ( "Union Daily") is edited by the governing Union Solidarity and Development Party (USDP). Dozens more registered dailies are likely to appear soon thereafter this year.

Included are Khit Moe Day, Empire Day, The Messenger, Myanmar Newsweek Day as well as a selection ner, Mizzima Day, Mizzima Day, Eleven Day, Khit Thit Day and The Yangon Times, Myanmar Dika, Union Athan, The 7-Day Day Free, The D-Wave and more. Currently there are also several state papers in circulation every day in Burma/Myanmar. These are Myanmar Alin (Burmese version), Kyemon (The Mirror, Burma version), Myawaddy (Burmese version), The New Light of Myanmar (English version) and Myadanarpon (Burmese version).

Looking at the first 1947 Constitutional Treaty, he could see that it had guaranteed the right of free speech and free speech to the people. This made Burma an exceptional state in Southeast Asia because it accepted the liberty of the media. In 1948-1962, the then Prime Minister U Nu's administration had no media censorship bureau similar to the PSRD.

It had the advantage of a free media without a censor. Up to three dozens of papers, among them English and Canadian daily papers, were published between 1948 and 1962 under civil rule. The then-ruta under the leadership of General Ne Win nationalised all the papers. To impose rigorous gagging policies on all types of print, manuscripts and announcements, the regime set up a media review committee.

Myanmar dismissed the official known as the PSRD (Press Scrutiny and Registration Division) in January. The New Light of Myanmar government announced that the PSRD was terminated at its January 24, 2013 session. "Since August 20, 2012, the printing and publishing department is no longer active to smooth the way for free press," the message says.

Instead of PSRD, however, the "Copyrights and Registration Division" is being set up under the Department for Information and Public Relations, according to the newsl. Myanmar's administration also updated its key news release in September 2012 to address the issue of the mass media before a news release bill is passed officially by MMA.

In early March 2013, Burma's Myanmar Journalists' Association (MJA), Myanmar Journalists' Network (MJN) and Myanmar Journalists' Union (MJU) protest against the bill on printing and publishing presented to parliament by the Ministry of Information (MOI) on 27 February 2013. Newsmen are upset that it is no different from the 1962 law on registration of printers and publishers passed by the deceased General Ne Win, chairman of the Revolutionary Council of the Union of Burma.

Although the use of privately-owned papers is permitted, the unresolved right of the mass press remains an obstacle to it. In the long run, without a change in these rules, it would be impossible for a newspaper to survive to tell the story.

Mehr zum Thema