English Newspaper in Myanmar

British Newspaper in Myanmar

United Khun Myat receives Russian ambassador to Myanmar. The Myanmar News application contains the latest news from major Mynmar news sources such as The Irrawaddy, Mizzima, BNI, DVB and RFA. The New Light of Myanmar Newspaper in English: Ahlin and the English New Light of Myanmar. Osthotel Myanmar : Online booking of Osthotel with special discount.

Myanmar's Top 5 Newspapers | Opinion

Myanmar's connection to the printed world began in the early eighteenth calendar year with the release of the Maulmain Chronicle in 1836. Burma's King Mindon, an exponent of free journalism, was instrumental in founding Burma's first newspaper, Yadanapon Naypyidaw Thadinsa, who was mandated to criticize the state.

It was also significantly involved in the creation of the first tribal media act, the Seventeen Articles guaranteeing free media. Over the years, Chinese, Myanmar and English speaking papers began to report on the country's business. UK colonisers tried to undermine the freedoms of the media to serve their interests, but by and large the papers and magazines in the UK enjoyed them.

When Burma gained sovereignty from the UK, the press began to blossom in the emerging democratic process. From 1948 to the 1962 putsch is often referred to as the Myanmar's gold era of printed matter and was one of the most unrestrained printing machines in all of Asia.

In 1962, the 1962 putsch entailed a severe limitation, as several papers terminated their publication. The ones who went on were under severe censure and became merely tools in the hand of the state. Although such events continue to this date, although today's papers are more free than in the past.

As of 2010, many limitations on the press have been removed as the state moves towards democratisation. Because publishers appreciate their newfound liberty, we take a look at the top 5 papers in Myanmar. Previously known as The New Light of Burma, it is the oldest newspaper in the state.

Established in 1914, it was first edited as a journal before becoming a newspaper. Firstly, the newspaper opposed the 1962 Burma military coup and became a workers' co-operative, but had to give in to pressure from the government to nationalise it as soon as revenue began to decline.

This newspaper loses its editing autonomy and becomes the state' s promotional body. The Working People's Daily, a goverment newspaper that has been in operation since 1964, was re-named New Light of Myanmar in 1993. It is currently available in both English and Myanmar. Burma's state-run newspaper, Myanmar Alin, was established in 1914 and is one of the biggest dailies in the state.

At its beginnings, the newspaper had become an anticolonial voice against the English invasion of what was then Burma until the Second World War. Like most others, the newspaper was nationalised in 1969 by General Ne Win's army administration and became the formal voice of the army dictator.

It has a print run of 220,000 copies per diem. The Mirror is a state-run newspaper in Burma and is one of the biggest circulated papers in the state. In contrast to Myanmar, Alin, who was the incumbent politician of the administration, is publishing more tales of interesst. Established in Yangon in 1957 by U Thaung a few years before the 1957 war, the newspaper experienced a small period of autonomous coverage.

He had frankly criticised the state' s take-over of the army and the media and the newspaper was arrested and the newspaper was nationalised like all the other papers in the state. Although the document remains in the hands of the goverment, there has been a slow transition to unbiased coverage since the 2010 poll.

Myanmar Times began as a weeklies in both English and Burmese. This was one of the first printed papers to attract international investments at the period and is also the first of its kind in the state. The newspaper became a newspaper in March 2015 and contributed significantly to the introduction of new publishing technologies in the state.

Whereas in its beginnings the newspaper was often regarded as closely related to the state, it has taken a neutrally stance since the abolition of mediaensorship. Irrawaddy is a populare message publishing, which was created 1992 by exile from Myanmar who live in Thailand.

It has been released in both the English and Myanmar languages since its founding and has always taken an impartial stand on Myanmar policy, which is something that Myanmar's publishers could not possibly do under severe scrutiny. This newsmagazine is intimately linked to the pro-democracy situation in the state. One of Myanmar's most autonomous voice for many years, it was persecuted by those who sympathised with the pro-democracy momentum in the land, in Asia and the West.

After the end of media coverage, the Irrawaddy has moved editing to the countryside and has become the leading voices for all of the countrys leading positions in this area. Myanmar's newspaper history is a history of battle with dauntless reporters and writers who often invite retaliation by the government.

As the Brotherhood enjoys the liberty of writing, reporting and interviewing after many years of censure, the press sector will continue to expand in the coming years.

Auch interessant

Mehr zum Thema